Od samog početka poslovanja i razvoja tvrtki, stjecanja profita, načina
rada i poslovanja, bogatstva i ostalih pogodnosti koje pruža dobro i
uspješno poslovanje nameće se jedno pitanje: „Ima li poslovanje dodirnih
točaka sa moralom i moralnim ponašanjem pojedinca i grupa?“.
Bogoljub Raffaelli, dip.iur. u novom broju časopisa Direktor kaže:
Poslovna etika nastala je iz razmatranja odnosa između ekonomije i
morala, razmatranja moralnog statusa ekonomskih postupaka i praksi i
moralnih svojstava tržišnih odnosa, karakterističnih za ekonomiju u
kojoj veliki značaj ima privatno vlasništvo i široka ekonomska sloboda. U
poslovnoj etici susreću se dva stanovišta, dvije perspektive: etička i
poslovna (ekonomska).
Etička perspektiva polazi od moralnih vrijednosti: poštenja, pravde,
pouzdanosti, povjerenja, prava i dužnosti, svega onoga što se može
označiti kao "dobro" ili "ispravno" u moralnom smislu. Poslovna
perspektiva polazi od ekonomskih vrijednosti: koristi, dobiti, troška,
cijene, efikasnosti i konkurencije. Mjesto susreta ova dva kriterija,
moralnog kriterija i kriterija ekonomske efikasnosti predmet je
razmatranja poslovne etike.
U današnje vrijeme, označeno kao doba globalizacije, ova
dva suprotna stava o odnosu između poslovanja i etike dobivaju sve više
na značaju i traže što potpuniji i hitniji odgovor koji će biti poduprt
svestranijim interdisciplinarnim istraživanjem. Čini se da je danas ovo
pitanje ponovo aktualizirano i ono postaje nezaobilazno, kako u
nerazvijenim zemljama, zemljama u procesu i periodu tranzicije, tako i u
onim najrazvijenijim ekonomijama i društvenim prostorima.
Preuzeto sa:
http://www.poslovni-savjetnik.com/management/poslovna-etika
Nema komentara:
Objavi komentar